Szybki przepływ informacji w firmie szkoleniowej dzięki EDUCO

Prowadzenie firmy szkoleniowej i administrowanie taką organizacją to bardzo skomplikowany proces. Często trzeba działać poza siedzibą firmy, a to kłopot, ponieważ w takiej instytucji mamy do czynienia z ogromną ilością dokumentów i danych. Ten problem rozwiązuje dobrej klasy CRM dla firmy szkoleniowej jak np. EDUCO.

Z danych wywiadowni gospodarczej Dun&Bradstreet wynika, że w Polsce działa ok. 82 tys. firm z branży szkoleniowej, obsługujących zarówno biznes, jak i klientów indywidualnych [^1]. Nie jest to łatwy rynek. Badanie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych pokazuje, że z powodu pandemii mocno obniżyły się przychody 63% firm szkoleniowych [^2]. Do tego rynek szkoleniowy mocno się zmienia. Dlatego coraz częściej konieczna jest transformacja cyfrowa instytucji szkoleniowych i używanie cyfrowych narzędzi, a funkcjonalne oprogramowanie CRM to już właściwie podstawa.

Jak usprawnić przepływ informacji w firmie szkoleniowej?

Poza samym przeprowadzaniem szkoleń działalność firm z tej branży polega również na budowaniu relacji z uczestnikami kursów i klientami. Często takich podmiotów i kursantów jest bardzo dużo. Bez odpowiednich narzędzi bardzo trudno zapanować nad nieustannie powiększającą się bazą klientów i nad sprawną komunikacją z nimi.

Należy pamiętać, że firma z branży szkoleniowej działa na dość specyficznym rynku. Nie zawsze odbiorcą usług jest kontrahent, czyli inna firma. W wielu przypadkach przeważają klienci indywidualni, a zajęcia odbywają się w różnych oddziałach firmy albo w salach wynajętych specjalnie na czas przeprowadzania kursów. Takie rozproszenie może utrudniać przepływ informacji, danych i dokumentów. Na szczęście wybór odpowiedniego oprogramowania CRM rozwiąże ten problem. Takie narzędzie pozwala na sprawne i błyskawiczne przesyłanie danych, a także ułatwia obsługę grup szkoleniowych również poza biurem firmy. Wystarczy tylko dostęp do Internetu.

Dzięki CRM można za pomocą kilku kliknięć przyporządkowywać poszczególnych uczestników szkoleń do odpowiednich kursów, grup lub nawet oddziałów. CRM pozwala tworzyć dowolne struktury przyporządkowania, gromadzić dużą ilość danych, umożliwia wprowadzanie i przetwarzanie dokumentów z różnych kursów i oddziałów, a to zaledwie część funkcjonalności takiego oprogramowania. Takie możliwości ma wspomniany już EDUCO MANAGER.

CRM dla firmy szkoleniowej – na co zwrócić uwagę?

Wybór programu do obsługi szkoleń nie powinien być przypadkowy. To nie może być jakieś dowolne narzędzie do zarządzania relacjami z klientami, ale prawdziwy CRM dla firmy szkoleniowej. Na co zwrócić uwagę, wybierając takie oprogramowanie? Przede wszystkim aplikacja musi pozwalać na tworzenie dowolnej struktury przyporządkowania, która odzwierciedlałaby specyfikę danej firmy szkoleniowej i jej klientów.

Należy także sprawdzić, czy CRM ma odpowiednie narzędzie do przetwarzania danych spływających z różnych oddziałów i potrafi dokonywać skomplikowanych analiz oraz zestawień. Istotne jest także to, żeby oprogramowanie było stale rozwijane i aktualizowane.

EDUCO jak przykład nowoczesnego programu do obsługi szkoleń

Przykładem zaawansowanego i funkcjonalnego oprogramowania CRM dla firmy szkoleniowej jest EDUCO MANAGER. Jego autorzy przygotowali aplikację bazującą na ich własnym bogatym doświadczeniu w przeprowadzaniu szkoleń. Udostępniono zatem CRM idealnie „skrojony” pod potrzeby firmy szkoleniowej, ułatwiający przepływ informacji i zarządzanie szkoleniami, a także egzaminami kwalifikacyjnymi.

EDUCO udostępniany jest w formie licencji w wersji podstawowej i rozszerzonej (dostępne dodatkowe moduły). Program pozwala generować dokumentację, protokoły i zaświadczenia, ułatwia kontrolowanie etapów szkolenia poszczególnych kursantów, wysyła automatyczne przypomnienia i powiadomienia, ułatwia kontrolę nad płatnościami, a to tylko część funkcjonalności.

Dobrej klasy CRM dla firmy szkoleniowej znacznie ułatwia zarządzanie kursami nawet w wielu oddziałach, a do tego usprawnia przepływ informacji, która ma przecież kluczowe znaczenie w biznesie. Dobry CRM to oszczędność czasu (automatyzacja wielu procesów), łatwy kontakt z uczestnikami szkoleń, skuteczniejszy marketing i przede wszystkim ogromny komfort pracy.

Źródła:

[^1]: https://biznes.newseria.pl/biuro-prasowe/firma/liczba-firm-w-branzy,b1271824521

[^2]: https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/component/content/article/68480:kondycja-firm-szkoleniowych-w-czasie-pandemii-do-12-marca-mozna-starac-sie-o-srodki-na-wsparcie